Πρόγραμμα 2024 – 2028 ~ Τοπική Οικονομία

farmland-768603_1280

10) Τοπική Οικονομία

Ο Δήμος μπορεί και πρέπει να συμβάλει στην ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων με έμμεση βοήθεια που μπορεί να προσφέρει σε αυτές. Υπηρεσίες, που έτσι κι αλλιώς είναι υποχρεωμένος να τις προσφέρει. Όπως έγκαιρες χωροθετήσεις, καθορισμός ζωνών εκμετάλλευσης, κατασκευή και συντήρηση των απαραίτητων υποδομών (π.χ. δρόμοι, δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης κ.α.), διαφημιστικές καμπάνιες για τα τοπικά προϊόντα, μείωση της γραφειοκρατίας στις υποθέσεις των επιχειρήσεων με τον Δήμο κλπ. Όλα αυτά θα αποτελέσουν κίνητρο για περισσότερες επενδύσεις στην περιοχή του Δήμου Δράμας. Σε ορισμένους τομείς, όμως, ο Δήμος μπορεί να έχει συμπληρωματική δράση. Παραδείγματος χάριν, για την ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων, πέρα από το να κρατά την πόλη καθαρή, νοικοκυρεμένη, όμορφη και λειτουργική, μπορεί να μεριμνήσει για τη λειτουργία Πινακοθήκης και Λαογραφικού Μουσείου, και για τη διοργάνωση πετυχημένων πολιτιστικών γεγονότων (Ονειρούπολη, συναυλίες, φεστιβάλ κ.α.), που αποτελούν πόλο έλξης για τους ξένους.

Το «Project για τη Δράμα» θα επιδιώξει τη στενή συνεργασία με τους 2 Δραμινούς ιδιώτες (αλλά και με άλλους χρηματοδότες) που δαπανούν πάρα πολλά χρήματα με σκοπό την πολιτιστική, αθλητική και κοινωνική ανάπτυξη και άνθιση του τόπου μας.

Γεωργική και κτηνοτροφική οικονομία:

  • Κατασκευή έργων σε βοσκότοπους (π.χ. ποτίστρες, μικρές γέφυρες κ.α.).
  • Κατασκευή -συντήρηση δεξαμενών ομβρίων υδάτων όπου αυτό είναι απαραίτητο.
  • Σύνδεση της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής με διάφορες εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  • Κατασκευή έργων αγροτικής οδοποιίας, τα οποία θα συμβάλλουν στην επέκταση και βελτίωση της πρόσβασης στη γεωργική γη και στις κτηνοτροφικές μονάδες, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων.
  • Τοποθέτηση ειδικών κάδων ανακύκλωσης σε επιλεγμένες θέσεις, ώστε οι αγρότες να απορρίπτουν τις κενές συσκευασίες από τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα.
  • Στήριξη νέων μονάδων μεταποίησης-τυποποίησης: Μηδενικά δημοτικά τέλη για ένα έτος για κάθε νέα επιχείρηση.
  • Στελέχωση της Δ/νσης περιβάλλοντος & πρασίνου με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό.

 

Τουρισμός

  • Καθορισμός της τουριστικής ταυτότητας του Δήμου της Δράμας, με έμφαση στον χειμερινό τουρισμό.
  • Δημιουργία εφαρμογής με GIS για προώθηση των τουριστικών και πολιτιστικών προορισμών.
  • Αθλητικός τουρισμός: Διοργάνωση ετήσιων events, εντός και εκτός της πόλης, σε συνεργασία με τα αθλητικά Σωματεία και την Ένωση Ξενοδόχων Δράμας. Συνδρομή των Δραμινών πρωταθλητών για την προβολή της περιοχής μας. Ενίσχυση των αεροπτεριστών, προσπάθεια για επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των 2 χώρων απογείωσης και καθιέρωση διεθνούς αγώνα. Δημιουργία Πίστας Moto cross και αγώνες ποδηλάτου βουνού.
  • Θρησκευτικός τουρισμός: Προβολή της Ιεράς Μονής Εικοσιφοίνισσας, της Ιεράς Μονής Ταξιαρχών (Σίψα) και της Λυδίας των Φιλίππων. Προβολή του Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας, μετά το πέρας της συντήρησής του, και του βυζαντινού παρεκκλησίου των Ταξιαρχών.
  • Οινολογικός τουρισμός: Διαφήμιση των κρασιών της Δράμας μέσω events (Δραμοινογνωσία, διαγωνισμοί, εκδηλώσεις, οργανωμένες ξεναγήσεις στα οινοποιεία κλπ). Προσπάθεια για δημιουργία μουσείου κρασιού.
  • Εκπαιδευτικός τουρισμός: Εξεύρεση χορηγών για παροχή θερινών προγραμμάτων εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας από ξένους. Συμπερίληψη της τοπικής Ιστορίας και του Πολιτισμού στα σχετικά προγράμματα. Χρήση των σχολείων το καλοκαίρι γι’ αυτόν τον σκοπό.
  • Συνεδριακός Τουρισμός: Προσέλκυση πανελλαδικών και παγκόσμιων συνεδρίων – εκθέσεων διαφόρων θεματικών ενοτήτων (μαρμάρου, κρασιού, ιατρικά).
  • Ανάδειξη της Δράμας ως γαστριμαργικού τουριστικού προορισμού. Η Δράμα, ενώ παράγει πλήθος ποιοτικών προϊόντων, δυστυχώς δεν είναι ξακουστή σχεδόν για κανένα τοπικό της έδεσμα, εκτός ίσως από τα αλλαντικά της. Άλλοι Δήμοι όμως της Βόρειας Ελλάδας είναι ξακουστοί για τα γλυκά τους, το ρεβανί, τους ξηρούς καρπούς τους, για τα ξερά μανιτάρια, τα μαγειρεμένα σαλιγκάρια κλπ. Τα κρασιά κατά κύριο λόγο, αλλά και τα αλλαντικά, όπως και η ανερχόμενη αγορά των μανιταριών στην περιοχή του Σιδηρονέρου είναι προϊόντα που μπορούν να αναδειχθούν σε συνεργασία του Δήμου με τους επιχειρηματίες. Η «Δραμοινογνωσία» είναι ένας καλός θεσμός για την προβολή των κρασιών μας, αλλά εμείς θα φροντίσουμε να μεγαλώσουμε τον σχετικό κατάλογο προβολής των τοπικών μας προϊόντων.
  • Διαδημοτική συνεργασία για την αντιμετώπιση του τουριστικού προϊόντος ως ενιαίου με τους άλλους Δήμους της περιοχής. Συνεργασία με τους Δήμους Προσοτσάνης, Νέας Ζίχνης, Κάτω Νευροκοπίου και Παρανεστίου για τη δημιουργία ενός ενοποιημένου πακέτου επισκέψεων, μέσα στο οποίο θα περιλαμβάνονται το σπήλαιο του Αγγίτη (Μααρά) και της Αλιστράτης, το Οχυρό του Λίσσε, ο Ιερός Ναός της Αγίας Σοφίας, τα Μοναστήρια της περιοχής, το Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Παρανεστίου, το Παρθένο Δάσος του Φρακτού και άλλα. Συζητήσεις για δημιουργία διαδημοτικής τουριστικής επιχείρησης. Επιπλέον, προσπάθεια για δημιουργία τουριστικής διαδρομής με τρένο στα στενά του Νέστου.
  • Χρήση μίας από τις θέσεις των Ειδικών Συμβούλων του Δήμου που θα διαχειρίζεται αποκλειστικά τα θέματα που αφορούν στην Τουριστική Ανάπτυξη και Προώθηση ενώ παράλληλα θα αποτελεί το δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των φορέων.
  • Τουριστική αξιοποίηση και ανάδειξη του πάρκου της Αγίας Βαρβάρας, εναρμονισμένη στο φυσικό περιβάλλον και με σεβασμό στους κατοίκους της περιοχής.

Στήριξη επιχειρηματικότητας και εργασίας:

  • Οικονομία της γνώσης: Μέσα από ευρωπαϊκές και διεθνείς συνεργασίες θα υποστηρίξουμε πολιτικές που θα οδηγούν στην ενίσχυση του ψηφιακού στίγματος των επιχειρήσεων και στην ψηφιακή κατάρτιση του εργατικού δυναμικού. Παροχή κινήτρων για επένδυση σε επιχειρήσεις έξυπνης οικονομίας και νέων τεχνολογιών (π.χ. με μείωση των δημοτικών τελών για κάποιο χρονικό διάστημα).
  • Δημιουργία κέντρου ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με άλλους φορείς, εντός των δύο πρώτων χρόνων διοίκησης από μέρους μας.
  • Ίδρυση γραφείου υποστήριξης επενδυτών, που θα μελετά και θα επιλύει συνολικά τα προβλήματά τους που σχετίζονται με τον Δήμο.
  • Προώθηση της λειτουργίας Κοινωνικών Επιχειρήσεων: Οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι εταιρείες περιορισμένης ευθύνης που παράγουν υλικά αγαθά ή προσφέρουν υπηρεσίες. Μέλη (μέτοχοι) μπορεί να είναι νέοι, άνεργοι, εθελοντές και, υποχρεωτικά, κάποια μέλη μειονεκτούντων κοινωνικών ομάδων. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα ούτε μπορούν να λειτουργούν με ζημίες. Τα μέλη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων κερδίζουν ευκαιρίες απασχόλησης και αμοιβές, ενώ το κοινωνικό σύνολο κερδίζει ποιοτικά προϊόντα, ενδεχομένως με μειωμένες τιμές. Τα κέρδη μιας κοινωνικής επιχείρησης επανεπενδύονται στην επιχείρηση. Ένα ποσοστό τους γίνεται αποθεματικό και ένα άλλο μπορεί να μοιραστεί ως μπόνους στους εργαζόμενους.

Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης μεριμνούν ξοδεύοντας μικρά κεφάλαια: α) για την προώθηση της ιδέας της κοινωνικής οικονομίας, β) για την προώθηση και διευκόλυνση της δημιουργίας κοινωνικών επιχειρήσεων και γ) για τη στήριξη πρωτοβουλιών των νέων. Κοινωνικές επιχειρήσεις ήδη λειτουργούν με επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ιταλία, Ουγγαρία, Ρουμανία και άλλες.

  • Διαφάνεια και θέσπιση κριτηρίων στις προσλήψεις συμβασιούχων σε δίμηνα προγράμματα του Δήμου και όχι με την τακτική «απόφαση δημάρχου».
  • Προσπάθεια παραχώρησης του ΚΙ.Χ.Ν.Ε με σκοπό την αξιοποίησή του από τον Δήμο.