Project Δράμα 2020: Όταν η μηδενική «μείωση» τελών δημιουργεί έλλειμμα 750.000€

Μία ακόμα επανάληψη του συνήθους λαϊκισμού εκ μέρους της δημοτικής αρχής και προσωπικά του κυρίου Μαμσάκου καταγράφηκε στη συζήτηση περί τελών και δικαιωμάτων για το 2017. Η δημοτική αρχή επιχειρηματολόγησε υπέρ της μηδενικής αύξησης των τελών, λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει τους δημότες (προφανώς πέρυσι δεν υπήρχε οικονομική κρίση και ο δήμαρχος Δράμας ανέβασε σε ένα βράδυ τα ανταποδοτικά τέλη κατά 53%). Η μηδενική αυτή αύξηση, ωστόσο, οδηγεί σε έλλειμμα 750 χιλιάδων ευρώ.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κύριος Σολάκης, εμπνευστής της οικονομικής πολιτικής του δήμου και δεξί χέρι του κυρίου Μαμσάκου, κατηγόρησε την αντιπολίτευση για διγλωσσία. Ας δούμε όμως τι ακριβώς συμβαίνει:

Μπορεί να υπάρξει μείωση των τελών; Στην περίπτωση της καθαριότητας (καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός είναι τα ανταποδοτικά τέλη) μόνο αν μπει προτεραιότητα η δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων που να περιορίζει τον όγκο τους: με δράσεις ευαισθητοποίησης, με την απόδοση ευθυνών στους παρανομούντες (πρόστιμο) και με την επένδυση ουσιαστικά πολιτικής βούλησης στο θέμα αυτό. Θα περίμενε κανείς ότι ένας δήμαρχος που προεδρεύει και της ΔΙΑΑΜΑΘ θα ήξερε καλύτερα, από το να αποδίδει τις πρωταρχικές ευθύνες στο κράτος, αλλά φευ! Όταν όμως ο κύριος Μαμσάκος παίρνει το λόγο εντός συμβουλίου αποφεύγει την ουσιαστική συζήτηση και μονίμως φωνασκεί.

Τι θα γίνει φέτος, στην πραγματικότητα; Επειδή η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει οποιαδήποτε κίνηση για να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων και μάλιστα έχει υπογράψει σύμβαση για μεταφορά περισσότερων από πέρυσι, ο λογαριασμός δεν θα βγει. Θα αναγκαστεί να κόψει από τα πεντάμηνα της καθαριότητας και η πόλη και τα τοπικά διαμερίσματα θα μείνουν στο έλεος της έλλειψης καθαριότητας που συναντάμε τα τελευταία δύο χρόνια, ολοένα και εντονότερα.

Μπορεί να υπάρξει μείωση στον ΤΑΠ; Ασφαλώς, αν η δημοτική αρχή εφάρμοζε μια σχεδιασμένη πολιτική με τη χρήση γεω-πληροφοριακών συστημάτων, με την οποία θα αποτυπωνόταν σε κτήρια, σπίτια και αποθήκες η ακριβής κατοχή τετραγωνικών μέτρων από όλους, την οποία προτείναμε από το 2014. Έτσι, θα άνοιγε η εισπρακτική βάση και θα μειωνόταν αναλογικά για όλους το κόστος.

Τι θα γίνει φέτος, στην πραγματικότητα; Επειδή η παρούσα δημοτική αρχή δεν σπάει αυγά, λαϊκίζει και αποφεύγει να πάει τον τόπο ένα, έστω μισό, βήμα μπροστά, θα συνεχίσει ο ΤΑΠ αυξημένος για όλους τους πολίτες και δυσανάλογα κατανεμημένος με τους ειλικρινείς ιδιοκτήτες να πληρώνουν περισσότερα και όσους αποκρύπτουν μέτρα να πληρώνουν λιγότερα. Τα παραδείγματα άλλων δήμων είναι εντυπωσιακά (πχ. στη Γλυφάδα εντοπίστηκαν 5906 αδήλωτες οικίες και η αύξηση των εσόδων του δήμου κυμάνθηκε στα 1,2 εκ. ευρώ).

Η θέση του Project: Συνολικό σχέδιο δράσης για τη μείωση των αστικών απορριμμάτων, ανακύκλωση-κομποστοποίηση-ενημέρωση, μελέτη καταγραφής με GIS των αδήλωτων κατοικιών στο δήμο, απαλλαγή κατά 100% των δημοτικών τελών σε πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, άπορους, μακροχρόνια άνεργους και μονογονεϊκές οικογένειες.

Στα προ ημερησίας θέματα το Project Δράμα 2020 έθεσε τα εξής:

Συμμετοχή της Δράμας στο δίκτυο πόλεων Ελλάδας με ποτάμια, μέσω της οποίας θα αναδειχθεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Δήμου, το νερό- δεν απαντήθηκε.
Συγκεντρωτική πρόταση αξιοποίησης του παλιού Δημαρχείου ως κέντρου πολιτισμού και όχι περιστασιακή αντιμετώπιση- η απάντηση που δόθηκε αγνόησε την ερώτηση!

Τη χρήση των γεωγραφικών, πληροφοριακών συστημάτων και τη συνεργασία με τη βραβευμένη ομάδα της αντιπεριφέρειας Δράμας- θα γίνει, ένα χρόνο μετά το βραβείο της ομάδας ο Δήμος είναι ακόμα σε αρχική επαφή μαζί τους.

Το πρόβλημα των ανεξέλεγκτων χωματερών- πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας απάντησαν (μέχρι τότε εμείς θα φέρνουμε τα αντίστοιχα θέματα)

Τη συμμετοχή του Δήμου Δράμας στο 2ο συνέδριο για το marketing & branding πόλεων στη Λάρισα- δεν απαντήθηκε.

Το 2019 οι Δραμινοί θα αναζητούν το χαμένο χρόνο. Μέχρι να αναδειχθεί η διαφορετική πρόταση διακυβέρνησης του Project σε πλειοψηφική, μπορούμε μόνο να περιορίσουμε τις απώλειες!

Please follow and like us:
fb-share-icon