Project Δημοτικό Συμβούλιο #5

Δελτίο Τύπου

Δράμα, 19 Νοεμβρίου 2014

Project Δημοτικό Συμβούλιο #5

Τη Δευτέρα 17/11 έλαβε χώρα έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα τον Προϋπολογισμό του δήμου. Παρότι η συζήτηση για τον  Προϋπολογισμό είναι η κορυφαία από όσες γίνονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, η δημοτική αρχή συνέχισε την τακτική της “πίστωσης χρόνου”. Υποστήριξε πως οι δυόμιση μήνες εξουσίας δεν αρκούν για να αποτυπώσει το προεκλογικό πρόγραμμά της στον Προϋπολογισμό, που θα μας συνοδεύει για το οικονομικό έτος 2015.

Ωστόσο, με βάση και έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Προϋπολογισμός αποτελεί επίσημα το ετήσιο σχέδιο δράσης για το δήμο, εφόσον ακόμη δεν έχει καταρτίσει η δημοτική αρχή το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του δήμου, όπου θα αποτυπώνεται συνολικά το σχέδιο της για την επόμενη πενταετία. Αντί όμως να συμπεριληφθούν κάποιες έστω από τις προτάσεις της δημοτικής αρχής, που προβλέπονταν και στο προεκλογικό της πρόγραμμα, είδαμε μια σχεδόν απόλυτη αντιγραφή του Προϋπολογισμού του 2014 σε έργα, μελέτες και προμήθειες και του Προϋπολογισμού του 2011 (επίσης πρώτου μετεκλογικού Προϋπολογισμού) σε νούμερα. Το γαϊτανάκι του μετεκλογικού μετριασμού των υποσχέσεων δούλεψε εκ νέου, όπως συνηθίζει το παλιό μοντέλο αυτοδιοίκησης με συνέπεια.

Αυτό που επισημάναμε ως Project Δράμα 2020 ήταν οι μειωμένες δαπάνες για μελέτες, που θα έπρεπε, σε μια χρονιά προετοιμασίας του νέου ΕΣΠΑ αλλά κι ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού, να ήταν υψηλότερες. Επίσης, επισημάναμε με έμφαση την μη πρόβλεψη δαπανών για το ζήτημα της εναπόθεσης και μεταφοράς των σκουπιδιών του δήμου και για τη βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων, οι οποίες κινδυνεύουν με κλείσιμο από το Φεβρουάριο. Η δημοτική αρχή αντί να προγραμματίσει και να σχεδιάσει για τα δύο αυτά σημαντικά θέματα επιλέγει να τρέχει πίσω από τη βούληση της κεντρικής κυβέρνησης. Και μετά κάνει γενναίες δηλώσεις για αυτοτέλεια- που η ίδια απεμπολεί με κάθε ευκαιρία.

Καταψηφίσαμε τον Προϋπολογισμό του δήμου κρίνοντας τον ως συνηθισμένο, απόλυτα διαχειριστικό, μη αναπτυξιακό, χωρίς να δίνει την προοπτική μιας διαφορετικής προσέγγισης, που έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι η τοπική αυτοδιοίκηση γενικά, και ο δήμος Δράμας συγκεκριμένα, χρειάζεται. Τέλος, ζητήσαμε να εφαρμοστεί από το δήμο η νομοθεσία που θέλει η αναλυτική εκτέλεση του Προϋπολογισμού να φαίνεται σε πραγματικό χρόνο στην ιστοσελίδα του δήμου, προς ενημέρωση και παρακολούθηση από όλους τους δημότες.

Αλγεινή εντύπωση μας έκανε επίσης το γεγονός ότι ο Δήμαρχος Δράμας, επιλέγοντας για άλλη μια φορά να τοποθετηθεί επί του προϋπολογισμού μετά τις δευτερολογίες των επικεφαλής των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης, όταν δεν υπήρχε δυνατότητα απάντησης σε όσα λέει, προσπάθησε εντέχνως να διαστρεβλώσει τη θέση του δημοτικού συμβούλου και εκπρόσωπου του Project Δράμα 2020 για το θέμα της τοποθέτησης χλοοτάπητα στο βοηθητικό γήπεδο του ΓΣ Δόξα Δράμας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το χρόνιο πρόβλημα της προπόνησης των τμημάτων του ΓΣ.

Το γήπεδο της Δόξας ανήκει στον Ερασιτέχνη. Δεν είναι δημοτικό γήπεδο και ως εκ τούτου ο δήμος Δράμας δεν μπορεί να κάνει εργασίες ή προμήθειες για την ανακατασκευή του. Ωστόσο, με τη βοήθεια μάλιστα μελών του Project, που είναι και μέλη του ΓΣ Δόξα Δράμας, η Ερασιτεχνική παραχώρησε κατά χρήση στην προηγούμενη δημοτική αρχή, έπειτα από ομόφωνη απόφαση και του Δημοτικού  Συμβουλίου, τμήμα του βοηθητικού γηπέδου. Αυτή η απόφαση μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους.

Δύο είναι τα θέματα που προσπάθησε να αναδείξει στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ο εκπρόσωπός μας επί του θέματος. Πρώτον, τη δυσανάλογα μικρή χρηματοδότηση των υπόλοιπων δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων, με φόβο να φτάσουμε πάλι στις καταστάσεις που ζήσαμε το Σεπτέμβρη με κλειστά γήπεδα και κλειστό Κολυμβητήριο. Δεύτερον, την ανησυχία, που εκφράστηκε εμμέσως και από άλλες παρατάξεις, για τη μεταφορά του κωδικού της τοποθέτησης πλαστικού χλοοτάπητα στο βοηθητικό γήπεδο του ΓΣ Δόξα Δράμας από τα Έργα στις Προμήθειες και αν αυτή η μεταφορά μπορεί να δημιουργήσει το οποιοδήποτε πρόβλημα στην εκτέλεση του έργου

Στο τακτικό Δημοτικό Συμβούλιο, που ακολούθησε, θέσαμε ερωτήματα προ ημερησίας διάταξης. Ρωτήσαμε για τη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών το καλοκαίρι και ιδίως του ενός που λειτουργεί το μήνα Αύγουστο και αν η λειτουργία συνολικά των βρεφονηπιακών σταθμών γίνεται με το απαραίτητο προσωπικό τόσο σε προσόντα όσο και σε αριθμό. Ζητήσαμε επίσης την άμεση προκήρυξη της θέσης του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Ζητήσαμε να έρθει το συντομότερο δυνατόν ο προϋπολογισμός της «Ονειρούπολης» στο Δημοτικό Συμβούλιο, για να τοποθετηθούν όλοι οι σύμβουλοι.

Τέλος, τοποθετηθήκαμε επί της διαδικασίας σύνταξης του νέου Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών (Ο.Ε.Υ.) του δήμου Δράμας. Προτείναμε να συσταθεί διαπαραταξιακή επιτροπή, τα μέλη της οποίας θα έχουν όλα τα στοιχεία στα χέρια τους. Η τακτική της δημοτικής αρχής να εμπλέξει και τις Αντιπολιτεύσεις στα μεγάλα θέματα, που απασχολούν το δήμο, είναι προς τη θετική κατεύθυνση. Ο τρόπος ωστόσο, με τον οποίο ζητάει από τις Αντιπολιτεύσεις να τοποθετηθούν είναι στα όρια του προσχηματικού, αφού όχι μόνο αρνήθηκε να μας παρέχει στοιχεία που ζητήθηκαν προκειμένου να έχουμε μια σφαιρική άποψη για τον τρόπο που είναι σήμερα διαρθρωμένες οι Υπηρεσίες του δήμου, αλλά απέκρυψε και το γεγονός ότι υπήρχε έγγραφο από το Υπουργείο Εσωτερικών, που δίνει κατευθύνσεις στον τρόπο σύνταξης των νέων Ο.Ε.Υ.

Ελπίζουμε η αναμόχλευση του θέματος να οφείλεται στην ειλικρινή θέληση της δημοτικής αρχής να αλλάξει το οργανόγραμμα που θα κάνει το δήμο συνολικά αποτελεσματικότερο και να σχετίζεται άμεσα με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα που θα κληθεί να συντάξει και να μην είναι απόρροια της πίεσης της κεντρικής εξουσίας η οποία, με το έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ., επιδιώκει ουσιαστικά να συντάσσει η ίδια τα οργανογράμματα των δήμων.

Η αυτοτέλεια των ΟΤΑ επιτυγχάνεται αν οι ίδιοι οι δήμοι κοιτάζουν τα ζητήματα που έχουν κατάματα και προσπαθούν να δίνουν λύσεις. Αν οι αποφάσεις τους πηγάζουν από συστάσεις του κεντρικού κράτους ή από οποιουδήποτε τύπου επιτήρηση, τότε οι Δήμαρχοι καταντούν απλοί διαχειριστές.