Σύνδεση Δράμας με οδικούς άξονες
PROJECT ΔΡΑΜΑ 2020
Δημοτική Παράταξη Δήμου Δράμας
Προς: 1. Άτυπο Συντονιστικό Φορέων Δράμας
- Καραγιαννίδη Χρήστο, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ
- Κυριαζίδη Δημήτρη, Βουλευτή ΝΔ
- Κεφαλίδου Χαρά, Βουλευτή Δημοκρατικής Συμπαράταξης
- Πατακάκη Αργύρη, Αντιπεριφερειάρχη Δράμας
- Μαμσάκο Χριστόδουλο, Δήμαρχο Δράμας
- Δαλακάκη Δημήτρη, Δήμαρχο Δοξάτου
- Λύσελη Άγγελο, Δήμαρχο Προσοτσάνης
- Γιαννόπουλο Βασίλη, Δήμαρχο Κάτω Νευροκοπίου
- Σωτηριάδου Αλίκη, Δήμαρχο Παρανεστίου
- Γεωργιάδη Στέφανο, Πρόεδρο Επιμελητηρίου
- Πούλιο Αναστάσιο, Πρόεδρο Δικηγορικού Συλλόγου
- Κυριαζίδη Δημήτρη, Πρόεδρο ΤΕΕ-ΑΜ
- Γεωργιάδη Γεώργιο, Πρόεδρο Ιατρικού Συλλόγου
- Ράγια Δημήτρη, Πρόεδρο Φαρμακευτικού Συλλόγου
- Σαβρίδη Γεώργιο, Πρόεδρο Εργατικού Κέντρου Δράμας
Θέμα: Σύνδεση Δράμας με οδικούς άξονες
Δράμα, 11/07/2017
Η σύνδεση της Δράμας με τους οδικούς άξονες που ενώνουν την ηπειρωτική Ελλάδα είναι ένα θέμα που ταλανίζει το νομό μας εδώ και δεκαετίες. Δεν θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ιστορική αναδρομή. Τα περισσότερα είναι γνωστά σε όλους τους δραμινούς. Ούτε θα αναλωθούμε στο να αποδώσουμε ευθύνες. Τις ευθύνες τις αποδίδουν και θα τις αποδίδουν πάντα οι πολίτες στις κάλπες.
Αυτό που θα επιχειρήσουμε σήμερα ως Project Δράμα 2020 είναι να καταθέσουμε μια ρεαλιστική πρόταση που θα εξαναγκάσει τους αρμόδιους φορείς να φανερώσουν τις προθέσεις τους. Γιατί, έως σήμερα, αυτό που ακούμε από όσους έχουν την αρμοδιότητα, άρα και την δυνατότητα, να βάλουν τη Δράμα στο χάρτη είναι ότι όσο εμείς δεν αποφασίζουμε τι θέλουμε, δεν μπορούν αυτοί να βοηθήσουν.
Ακολουθεί η πρόταση της παράταξής μας, η οποία ασχολήθηκε επισταμένως με το ζήτημα της σύνδεσης της Δράμας με τους οδικούς άξονες, τόσο με αντίστοιχη ημερίδα όσο και με μεγάλο αριθμό συναντήσεων και τηλεφωνικών ενημερώσεων και η οποία πρόταση είναι αποτέλεσμα των δεδομένων που ισχύουν σήμερα:
Διεκδικούμε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και από τον Υπουργό κ. Σπίρτζη την κατασκευή των 10 χλμ μεταξύ Μαυρολεύκης και Μπάφρας.
- Το τμήμα αυτό μπορεί να έχει ολοκληρωμένες μελέτες ως το τέλος του 2017. Απαιτείται μια συμπληρωματική ανάθεση μελέτης για την ασφάλεια και σήμανση του τμήματος Μαυρολεύκη-Παλαιοκώμη, η οποία θα είναι της τάξης των 100 χιλιάδων ευρώ.
- Θυμίζουμε ότι το κομμάτι αυτό είναι τμήμα τόσο του Ε61 όσο και του άξονα Δράμα-Αμφίπολη, άρα δεν υποβαθμίζουμε τις απαιτήσεις μας επιλέγοντας έναν από τους δύο άξονες.
- Το κόστος δημοπράτησης αυτού του τμήματος είναι της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ, άρα το συμβατικό κόστος εκτιμάται περί των 25 εκατομμυρίων.
- Έχοντας κατασκευασμένα 10χλμ και θεωρώντας ότι τα δημοσιονομικά της χώρας θα διορθώνονται τα επόμενα χρόνια ή ότι το επόμενο ΕΣΠΑ θα δίνει χρηματοδοτήσεις και για έργα υποδομής και ειδικότερα δρόμων, μπορούμε να πιέσουμε παραπάνω για να ολοκληρωθεί και το τμήμα μέχρι Παλαιοκώμη. Προφανώς, αν ο κ. Σπίρτζης είναι διατεθειμένος να χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ολόκληρο το τμήμα των 30χλμ., θα είναι για τη Δράμα ιδανική εξέλιξη. Επειδή όμως οι παράλογες απαιτήσεις λειτουργούν πολλές φορές ως άλλοθι για την κεντρική κυβέρνηση, δίνουμε βάρος στα συγκεκριμένα 10χλμ.
- Αυτό το τμήμα, όπως και το Μπάφρα-Παλαιοκώμη έχουν την ιδιαιτερότητα ότι, γεωγραφικά, βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία και με δεδομένο ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δε δείχνει να ενδιαφέρεται για το Μπάφρα-Αμφίπολη, είναι ένας επιπλέον λόγος η λύση να δοθεί από το Υπουργείο.
Διεκδικούμε από την Περιφέρεια ΑΜΑΘ να δεσμεύσει το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Δράμα-Μαυρολεύκη, που ανήκει, γεωγραφικά στην Περιφέρειά μας.
- Έχουμε μιλήσει ήδη με τους μελετητές του μεγαλύτερου τμήματος αυτού του κομματιού (τους κκ. Φράγκο και Γκατζηρούλη), οι οποίοι είναι διατεθειμένοι, προκειμένου να βοηθήσουν, να ετοιμάσουν προεκτιμώμενες αμοιβές για τις μελέτες, που θα απαιτηθούν για αυτό το τμήμα είτε για την επικαιροποίηση παλαιότερων είτε για τη σύνταξη νέων.
- Η εκτίμηση, δίχως να έχει μελετηθεί βεβαίως ακόμη, είναι ότι το κόστος δημοπράτησης, άρα και η εγγραφή στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας ΑΜΑΘ θα είναι της τάξης του ενός εκατομμυρίου ευρώ με εκτιμώμενο συμβατικό κόστος περί των 300 χιλιάδων ευρώ.
- Για την κατασκευή αυτού του τμήματος, εφόσον ολοκληρωθούν οι μελέτες ή οι επικαιροποιήσεις των ήδη υπαρχόντων μελετών, μπορεί να γίνει με πόρους της Περιφέρειας τμηματικά ακόμη και χιλιόμετρο με χιλιόμετρο. Πάντα, θα υπάρχει και η διεκδίκηση από το κεντρικό κράτος προκειμένου και αυτό το τμήμα να βρει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Επαναβεβαιώνουμε ότι ο Ε61 είναι και για τη Δράμα πάγια απαίτηση και άμεση προτεραιότητα, με δεδομένα αφενός το χαρακτηρισμό του ως διευρωπαϊκού άξονα (άρα και πιθανότητες χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια) και αφετέρου τη δημοσιονομική κατάσταση της πατρίδας μας.
- Ζητάμε από τον κ. Σπίρτζη την ένταξη του Ε61 στη λίστα αυτοκινητοδρόμων της χώρας άμεσα.
- Δημιουργούμε κοινό μπλοκ διεκδίκησης του Ε61 με την Καβάλα και τις Σέρρες, με πρωτοβουλία των φορέων των τριών νομών. Εμείς, ως Project Δράμα 2020, έχουμε κάνει την αρχή με συνεχή συνεργασία με την παράταξη του δήμου Καβάλας «Ο Τόπος της Ζωής μας» και εντός δεκαημέρου θα προκαλέσουμε και αντίστοιχε ημερίδες σε Δράμα και Καβάλα για το συντονισμό των δράσεων και την ανάγκη ανάδειξης των κοινών συμφερόντων Δράμας και Καβάλας σε μια σειρά διεκδικήσεων, με προμετωπίδα τον Ε61.
- Ζητάμε από την Εγνατία ΑΕ ολοκληρωμένη αναφορά για την εξέλιξη των μελετών για τον Ε61, ώστε να σβήσουν οι όποιες απορίες ή ψίθυροι ακούγονται δεξιά και αριστερά.
Παρουσιάζουμε σήμερα μια ρεαλιστική και υλοποιήσιμη πρόταση, η οποία συνολικά απαιτεί ένα πολύ μικρό ποσό (της τάξης των 25 εκατομμυρίων) για να ξεκινήσει. Κωδικοποιούμε συγκεκριμένες διεκδικήσεις μας προς συγκεκριμένους αρμόδιους. Είναι μια πρόταση που δεν μπορούν να απορρίψουν. Και αν την απορρίψουν θα αποδείξουν ότι όλη αυτή η συζήτηση για τη σύνδεση της Δράμας με τους οδικούς άξονες ήταν προσχηματική. Και θα κριθούν για αυτήν τους την επιλογή.
Καλούμε τους φορείς της Δράμας να υποστηρίξουν την ολοκληρωμένη πρόταση του Project Δράμα 2020. Είναι η ευκαιρία μας να ξεκινήσουμε κάτι, χωρίς να απολέσουμε το σύνολο των διεκδικήσεών μας, αλλά αποδεικνύοντας ότι ξέρουμε τι θέλουμε σε συνάρτηση μάλιστα με το τι μπορούμε και δικαιούμαστε να πάρουμε.
Για το Project Δράμα 2020
Για τη Συντονιστική Επιτροπή Ο επικεφαλής και δημοτικός σύμβουλος
Κουρσακλής Σταύρος Τσιαμπούσης Αλέξανδρος