ΤΕΙ Δράμας: τελευταία ευκαιρία (;)

Στη χθεσινή (10-4-2018) συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, με αποκλειστικό θέμα συζήτησης την κατάσταση που δημιουργείται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφορά τα τμήματα, που βρίσκονται και στη Δράμα, εξήχθησαν ορισμένα σημαντικά συμπεράσματα:

  1. Η αντίδραση, αν και καθυστερημένη, φέρνει πάντοτε αποτελέσματα, ειδικά αν δεν είναι στιγμιαία αλλά συνεχίσουμε να παρακολουθούμε το ζήτημα της συγχώνευσης του ΤΕΙ ΑΜΘ με άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα το επόμενο διάστημα, κάτι που θα έχει και άμεση σχέση με την ύπαρξη τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό μας. Ενδεικτικά, ενώ στη σύσκεψη των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων με τον Πρύτανη του ΤΕΙ ΑΜΘ είχε ακουστεί ότι το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι δύσκολο να παραμείνει στη Δράμα, χθες, έπειτα και από την πίεση του Παραρτήματος του ΤΕΙ της Δράμας, ακούστηκε ότι δεν θα φύγει κανένα τμήμα από τη Δράμα.
  2. Προς το παρόν, η ενημέρωση που έχουμε είναι μονόπλευρη, αφού από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης δεν έχουμε ακούσει αν υπάρχει περίπτωση συγχώνευσης με το ΤΕΙ ΑΜΘ. Έτσι, αυτήν την στιγμή, φαντάζει ως μόνη λύση, η οποία είναι και η επιθυμητή από το Υπουργείο Παιδείας, αυτή του Διεθνούς Πανεπιστημίου, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και συγχώνευση του ΤΕΙ ΑΜΘ, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και του Διεθνούς Πανεπιστημίου.
  3. Ο δήμος Δράμας, όπως και όλοι οι υπόλοιποι δήμοι του νομού μας, αλλά και οι υπόλοιποι φορείς είναι αναρμόδιοι για να προτείνουν, πολλώ δε μάλλον να αποφασίσουν, για ένα θέμα που άπτεται αποκλειστικά στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, εμείς πρέπει να επαγρυπνούμε και να πιέσουμε ώστε η Δράμα να μην πέσει και πάλι θύμα των πιο ισχυρών συμφερόντων, που υπάρχουν στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά κυρίως στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Το Project Δράμα 2020 προτείνει:

  1. Τον άμεσο καθορισμό συνάντησης του δημάρχου Δράμας και των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων με την ηγεσία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, όπως ακριβώς είχε γίνει την περασμένη εβδομάδα με τον Πρύτανη του ΤΕΙ ΑΜΘ, προκειμένου να έχουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση και από την πλευρά του ΔΠΘ.
  2. Την δημοσιοποίηση και αποστολή των θέσεων όλων των φορέων της Δράμας, βουλευτών, Αντιπεριφέρειας, Δήμων και υπόλοιπων κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων προς τον Υπουργό Παιδείας και της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τις συζητήσεις για το μέλλον του ΤΕΙ ΑΜΘ. Κατ’ ελάχιστον, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας και των τριών τμημάτων που υπάρχουν και σήμερα στη Δράμα, ως μιας Σχολής με δική της Κοσμητεία, με ταυτόχρονη ισχυροποίησή τους, με περισσότερες θέσεις καθηγητών, δεσμεύσεων για χρηματοδότηση και διαφύλαξη της βιωσιμότητάς τους στο χρόνο.
  3. Κατά την άποψή μας, και σύμφωνα με όσα έχουν ακουστεί, σε περίπτωση που επιλεγεί η περίπτωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου για συγχώνευση του ΤΕΙ ΑΜΘ, είναι εφικτή και δίκαιη η διεκδίκηση προπτυχιακού τμήματος Κινηματογραφίας, τετραετούς φοίτησης και με παρουσία φοιτητών, που θα ενταχθεί στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του νεοσύστατου Πανεπιστημίου.
  4. Προκειμένου η Δράμα, ακαδημαϊκά, να εκπροσωπείται σε αυτήν την Επιτροπή που έχει συστήσει ο κύριος Γαβρόγλου, πρέπει να πιεστεί ο Υπουργός, ώστε στην Επιτροπή να συμμετέχει ως μέλος και ένας καθηγητής από το Παράρτημα της Δράμας και συγκεκριμένα η κυρία Μέρου, που έχει τον θεσμικό ρόλο του Κοσμήτορα του Παραρτήματος. Αυτό, προφανώς, μπορεί και πρέπει να το εξασφαλίσει ο κυβερνητικός βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος Καραγιαννίδης. Είναι ένα δίκαιο αίτημα, που θα διασφαλίζει την προώθηση όσων ζητούμε ως Δράμα, ακαδημαϊκά και ως φορείς.

Η διαδικασία των συγχωνεύσεων ιδρυμάτων, σχολών και τμημάτων δεν μας βρίσκει αντίθετους. Είναι μια μεταρρύθμιση, που αν γίνει βάσει δεδομένων και όχι βάσει πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα έχει αποτέλεσμα και θα βοηθήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας.

Για τη Δράμα, που υπήρξε διαχρονικά η αδικημένη πόλη σε αυτό το θέμα, ιδίως σε σχέση με τις γειτονικές περιοχές, είναι η ευκαιρία να εδραιωθεί στη συνείδηση της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά και στη συνείδηση της ίδιας μας της κοινωνίας, ως εκπαιδευτικό κέντρο, που προσφέρει σπουδές σοβαρού αντικειμένου και ευκαιρίας επαγγελματικής αποκατάστασης, από τμήματα που θα έχουν σχέση με το περιβάλλον και την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή μας.

Αυτή η, τελευταία ίσως, ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί.